شبرس ورود به سیستم ماشین راننده انتظامی

شبرس ورود به سیستم: ماشین راننده انتظامی قاچاقچیان دستگیری شیشه مرفین نیروی انتظامی

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی به مدیرعامل گفتند حرف نزند/ او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد ، توضیحات هواپیمایی آسمان

مدیرعامل آسمان بعد از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با

به مدیرعامل گفتند حرف نزند/ او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد ، توضیحات هواپیمایی آسمان

توضیحات هواپیمایی آسمان: به مدیرعامل گفتند حرف نزند/ او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد

عبارات مهم : آسمان

مدیرعامل آسمان بعد از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را جهت خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد

هواپیمایی آسمان توضیحات جدیدی را راجع به سقوط هواپیمای تهران-یاسوج که هفته گذشته رخ داد ارائه کرده است که مشمول بر نکات بسیار قابل توجهی است.

به گزارش ایسنا، در این توضیحات که به نظر می رسد در پاسخ به پیگیری های یکی از اعضای شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران منتشر شده، چند توصیه مهم مستتر هست؛ اول این که هواپیمایی آسمان ادعا کرده خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بوده هست. موضوعی که پاسخی به مساله ای است که در چند روز اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته بود که آیا آسمان باتوجه به شرایط آب و هوایی پرواز را لغو نکرده بود.

به مدیرعامل گفتند حرف نزند/ او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد ، توضیحات هواپیمایی آسمان

نکته دیگر این که براساس این توضیحات، ستادی که در روز اتفاق در شرکت هواپیمایی تشکیل شده است از مدیرعامل آسمان خواسته راجع به سقوط اظهارنظر نکند.

ادعای عجیبی که در این توضیحات مطرح شده است این است که مدیرعامل آسمان بعد از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را جهت خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز با تبحر، به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.

مدیرعامل آسمان بعد از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با

اما از همه مهم تر توضیحاتی است که راجع به دلایل احتمالی سقوط از سوی آسمان ارائه شده است هست. این هواپیمایی اعلام کرده که دلایل احتمالی سقوط که البته گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، “وضعیت آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا”، “شرایط فرودگاه” و “عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست” که دو مورد آخر یعنی شرایط فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز دنیا در تعارض با صحبت های مدیران شرکت فرودگاه ها و شرکت هواپیمایی کشور است که جای پیگیری بیشتری در گزارش های آتی دارد.

توضیحات هواپیمایی آسمان در ۱۲ بند تنظیم شده است که متن کامل آن به شرح زیر است:

۱- هواپیمای ATR که ازتهران به یاسوج پروازکرد هیچ مشکلی به لحاظ فنی نداشت و این امر مورد تایید شرکت هواپیمایی کشوری است.

به مدیرعامل گفتند حرف نزند/ او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد ، توضیحات هواپیمایی آسمان

۲- مرحوم خلبان فولادی ازخلبانان زبده هواپیمایی آسمان که بیش از۳۰۰۰ ساعت پرواز در رزومه خود داشت و چهارصد مرتبه به شهریاسوج پروازکرده بود.

۳- خلبان قبل از پرواز، گزارش هواشناسی را مشاهده کرده وآنرا امضاء کرده بود.

مدیرعامل آسمان بعد از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با

۴- دکترعلایی مدیرعامل آسمان دارای دکترای مدیریت ازدانشگاه تهران، دانشیار و استاد دانشگاه با سابقه ۱۵سال مدیریت درصنعت هوانوردی کشوراعم از نظامی وسیویل هستند.

۵- درمدیریت آسمان، کمترین ریسک دیده نشده و علیرغم محدودیت ها، اصرار بر رعایت قانون، آیین نامه و دستورالعمل وجود دارد.

به مدیرعامل گفتند حرف نزند/ او با اطلاعات چوپان محدوده سقوط را مشخص کرد ، توضیحات هواپیمایی آسمان

۶- صبح روزحادثه، ستادی درسازمان هواپیمایی کشوری تشکیل و از همه، از جمله مدیرعامل آسمان خواسته شد از هرگونه اظهارنظرخودداری نمایند و تنها از یک کانال اطلاع رسانی شود. علت سکوت و عدم اظهارنظر، همین است.

۷- آقای دکتر علایی و گروهی ازمدیران آسمان از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه، دربخش بیده مستقر بوده و نهایتا با کمک فکری و اجرایی آقای علایی، محل هواپیما کشف می گردد.

۸- مدیرعامل آسمان بعد از ناامیدی ازگشت زنی هلی کوپترهای سپاه و هلال احمر، ازاطلاعات چوپانی که سقوط هواپیما را مشاهده کرده بود و نیزکمک خلبانی که پروازهای متعدد با مرحوم فولادی به یاسوج داشت، مسیردقیق پرواز را جهت خلبان هلی کوپتر سپاه مشخص کرد و او نیز با تبحر، به محل عزیمت و لاشه هواپیما را یافت.

۹- از نظر قانون، فقط بازرسان هواپیمایی کشوری حق دارند نخستین گروهی باشند که درمحل سانحه حاضر می شوند. بنابراین تیم اسمان مسوولیتی در امر جستجو ندارد ولی از لحظات اولیه در کنار سایر عزیزان، در سطح مدیرعامل هواپیمایی، به عنوان جستجو کمک کرده است.

۱۰- اشتباهات تکنیکال هواپیما وفق قانون برعهده شرکت هواپیمایی کشوری است و آسمان باید به قانون عمل نماید که اینکار انجام شده است است.

۱۱- اشتباهات مدیریتی بیشترجنبه سیاسی و شخصی دارد. سردار علایی دست تعدادی ازمدیران را از بیت المال کوتاه کرد و مواضع سیاسی ایشان مورد مخالفت گروهی ازمسوؤلین صنعت هوانوردی است.

۱۲- دلایل احتمالی سقوط که البته گمانه زنی بیش نیست و در روزهای آتی مشخص خواهد شد، اوضاع آب و هوایی ناپایدار ارتفاعات دنا، شرایط فرودگاه و عقب ماندن صنعت هوایی کشور از امکانات روز هوانوردی دنیاست.

واژه های کلیدی: آسمان | خلبان | پرواز | خلبانی | مشاهده | خلبانان | هواپیما | هواپیما | سقوط هواپیما | شرکت هواپیمایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog